Estakada ma być trzecią przeprawą przez linię kolejową, która dzieli miasto na dwie części. W centrum i najbliższym sąsiedztwie znajdują się dwa wiadukty: na al. Jana Pawła II i al. Armii Krajowej. W przypadku, gdy przejazd przez któryś z nich jest zablokowany, w mieście tworzą się korki.
To jest kwestia nie tylko wygody mieszkańców, ale i bezpieczeństwa, dojazdu służ ratunkowych - tłumaczy Robert Węgrzyn, który stara się o zdobycie krajowych i wojewódzkich funduszy na ten cel.
Budowa estakady, która miałaby prowadzić od alei Lisa do osiedla Pogorzele to koszt około 80 milionów złotych. Potrzeba na to pieniędzy z budżetu państwa.
Inwestycją zajmie sejmowa komisja infrastruktury. Dobra informacja przyszła właśnie z Urzędu Marszałkowskiego w Opolu, który oficjalnie poparł inwestycję.
Idea wyprowadzenia ruchu tranzytowego, z centrum Kędzierzyna-Koźla, gdzie w chwili obecnej odbywa się transport towarów niebezpiecznych, jak również półproduktów dla przemysłu chemicznego poprzez wykorzystanie dróg powiatowych z ominięciem ścisłej zabudowy mieszkaniowej jest jak najbardziej pożądana i oczekiwana nie tylko przez mieszkańców Kędzierzyna-Koźla - czytamy w oficjalnym piśmie podpisanym przez członka zarządu województwa Szymona Ogłazę.
Według władz województwa wyprowadzenie ruchu aleją Partyzantów, ulicą Pawła Stalmacha i aleją Ignacego Lisa wraz z budową nowego obiektu inżynierskiego nad linią kolejową jest ważnym przedsięwzięciem z punktu widzenia rozwoju układu komunikacyjnego w południowej części województwa.
Realizacja tego zadania, nie tylko zmniejszyłaby ilość pojazdów niebezpiecznych przejeżdżających obecnie przez centrum Kędzierzyna-Koźla, ale również poprawiłaby płynność ruchu - podkreśla urząd marszałkowski.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?