Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Uwaga! Mieszkańcy sołectw przyłączonych do Opola muszą zmienić dane w urzędzie skarbowym

Edyta Hanszke
Na razie nie wiadomo który urząd będzie zajmował się sprawami podatników włączonych do Opola. Formalnie powinien być to Pierwszy Urząd Skarbowy w Opolu, ale trwają starania, żeby pozostał nim urząd przy ulicy Cementowej.
Na razie nie wiadomo który urząd będzie zajmował się sprawami podatników włączonych do Opola. Formalnie powinien być to Pierwszy Urząd Skarbowy w Opolu, ale trwają starania, żeby pozostał nim urząd przy ulicy Cementowej.
Przedsiębiorstwa i osoby fizyczne prowadzące działalność czy płacące dodatkowo podatki mają na to czas do 9 stycznia 2017 roku.

Poszerzenie granic Opola z dniem 1 stycznia 2017 r. wiąże się z koniecznością aktualizacji danych adresowych do celów podatkowych. Można to zrobić dopiero po formalnym powiększeniu.

Agata Sobkowiak, p.o. naczelnika Drugiego Urzędu Skarbowego w Opolu, w którym dotychczas rozliczali się mieszkańcy i przedsiębiorcy z wiosek, które mają zostać włączone w granice miasta, wyliczała, że obowiązek taki spoczywa na 7,5 tysiącach podatników z 12 sołectw.

- Osobom fizycznym, które co roku składają deklarację podatkową na podstawie numeru PESEL, najłatwiej będzie wpisać nowe dane w zeznaniu rocznym złożonym drogą elektroniczną, osobiście lub przesłanym pocztą - wyjaśnia Agata Sobkowiak.

W przypadku tych podatników prawo nie określa, w jakim czasie muszą dokonać aktualizacji adresu, ani sankcji za niezgłoszenie, ale może to np. wydłużyć postępowanie związane z wypłatą nadpłaty podatku.

Osoby, które nie składają rocznego zeznania, powinny złożyć do urzędu skarbowego zgłoszenie aktualizacyjne ZAP-3. - Dziś jeszcze nie wiemy, który urząd będzie zajmował się sprawami podatników włączonych do Opola. Formalnie powinien być to Pierwszy Urząd Skarbowy w Opolu, ale trwają starania, żeby pozostał nim urząd przy ulicy Cementowej - wyjaśnia Agnieszka Jóźwin-Dalecka, rzeczniczka Izby Administracji Skarbowej w Opolu. - Czekamy na rozporządzenie w tej sprawie i niezwłocznie poinformujemy o tym podatników - dodaje.

Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego zapewnia, że nawet jeśli korespondencja dotrze nie do tego urzędu, co trzeba, zostanie odesłana przez urzędników pod właściwy adres.

Konkretny termin na zgłoszenie zmiany daty do urzędu skarbowego (7 dni) mają natomiast przedsiębiorcy, płatnicy podatków lub składek ubezpieczeniowych, osoby prawne i jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, osoby fizyczne, dla których identyfikatorem podatkowym jest Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP), np. księża czy rolnicy.

- Ponieważ ustawowy termin wypada w nowym roku najpóźniej w niedzielę, są zobowiązani do zaktualizowania danych w terminie do 9 stycznia - dodaje Agata Sobkowiak.

Mają oni możliwość dokonania tej aktualizacji na różne sposoby: drogą elektroniczną lub przez platformę ePUAP.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

9 ulubionych miejsc kleszczy w ciele

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto