Budowa obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. Nowa trasa jest już prawie gotowa. Kiedy będziemy mogli nią pojechać? Sprawdź postęp prac

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Tak wygląda postęp prac przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla.
Tak wygląda postęp prac przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. GDDKiA Opole
Całkowita wartość obwodnicy Kędzierzyna-Koźla to 272,4 mln złotych, a wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej to 207,8 mln złotych. Według zapowiedzi nową trasą pojedziemy w czwartym kwartale 2022 roku.

Budowa obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. Jakie prace już wykonano?

Aktualne zaawansowanie prac przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla jest na poziomie 80 proc. Na całej długości położona jest już podbudowa z kruszywa oraz warstwy bitumiczne, w tym ta wiążąca.

Wykonawca prowadzi również prace wykończeniowe przy budowie ronda turbinowego na początkowym odcinku nowej trasy czyli na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 40 na os. Piastów.

- Chodzi m.in. o montaż oświetlenia oraz prace brukarskie - informuje Agata Andruszewska z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Kontynuowane są roboty przy budowie kolejnych trzech rond: czterowlotowego, które docelowo połączy nową obwodnicę z DW426, na skrzyżowaniu z drogą powiatową w kierunku Jaryszowa oraz trzeciego, które skomunikuje obwodnicę z przyszłym łącznikiem do drogi krajowej nr 40 w dzielnicy Blachownia.

- Cały czas budowane są mosty i wiadukty - mówi Agata Andruszewska.

Np. nad Kanałem Gliwickim, jednym z najdłuższych i najbardziej charakterystycznych mostów w ciągu obwodnicy Kędzierzyna-Koźla trwają już prace wykończeniowe. Głównymi elementami tej konstrukcji są stalowe łuki, do których podwieszony jest pomost stalowy z płytą betonową.

Budowa obwodnicy Kędzierzyna-Koźla Inwestycja z unijnym dofinansowaniem

Całkowita wartość projektu to 272,4 mln złotych, a wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej to 207,8 mln złotych.

Według zapowiedzi nową trasą pojedziemy w czwartym kwartale 2022 roku.

Budowa obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. Zakres inwestycji

Nowa trasa rozpocznie się rondem w ciągu DK40, ominie Sławięcice oraz Ujazd, a następnie włączy się z powrotem do DK40 tuż za granicą województw opolskiego i śląskiego na terenie gminy Rudziniec.

Do skrzyżowania z DW426 będzie to droga jednojezdniowa z dodatkowym pasem do wyprzedzania o przekroju (2+1), natomiast na pozostałym odcinku o przekroju jednojezdniowym dwupasowym.

W ramach inwestycji powstanie 18 obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, duże i małe przejścia dla zwierząt) oraz cztery ronda.

Budowa obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. Kalendarium

  • 15 października 2018 r. - podpisanie umowy na zaprojektowanie i budowę obwodnicy
  • 20 listopada 2019 r. - uzyskanie zmienionej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
  • 27 stycznia 2020 r. - złożenie wniosku o uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID)
  • 5 czerwca 2020 r. - uzyskanie decyzji ZRID

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Ostrzał Kijowa. W trakcie operacji na sercu dziecka zabrakło prądu

Materiał oryginalny: Budowa obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. Nowa trasa jest już prawie gotowa. Kiedy będziemy mogli nią pojechać? Sprawdź postęp prac - Nowa Trybuna Opolska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na kedzierzynkozle.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie