Budowana droga będzie mieć długość ponad 14 kilometrów - połączy Kędzierzyn-Koźle z węzłem autostradowym Łany.
Nowa obwodnica będzie częścią drogi krajowej nr 40. Swój początek ma w rejonie Syfonu Kłodnickiego; dalej biegnie tuż obok Cisowej (dzielnicy Kędzierzyna-Koźla) oraz niedaleko miejscowości: Zalesie Śląskie, Stary Ujazd i Ujazd.
Obwodnica północna ma wyprowadzić ruch tranzytowy poza teren zabudowany. Ciężarówki przewożące niebezpieczne substancje chemiczne z kędzierzyńsko-kozielskich zakładów nie będą musiały przeciskać się już wąskimi ulicami Sławięcic i Ujazdu.
Za projekt i budowę odpowiada firma Strabag. Pasy ruchu na nowej drodze mają mieć 3,5 metra szerokości z utwardzonymi poboczami o szerokości 1,5 m.
W ramach inwestycji powstanie 18 tzw. obiektów inżynierskich, czyli mostów, wiaduktów i przejść dla zwierząt. Wybudowane zostaną także cztery ronda, a istniejące drogi, które będą się łączyć z obwodnicą przejdą przebudowę, by kierowcy mogli bezpiecznie włączać się do ruchu.
Wykonawca przebuduje także infrastrukturę techniczną (sieć wodno-kanalizacyjną, gazową, elektroenergetyczną, telekomunikacyjną i urządzenia melioracyjne).
Część mostów i wiaduktów jest już gotowa (m.in. nowy wiadukt na ul. Szpaków w Kędzierzynie-Koźlu). Drogowcy położyli także asfalt na sporym odcinku budowanej obwodnicy północnej.
- Prace przebiegają zgodnie z przyjętym harmonogramem - zapewnia Agata Andruszewska, rzecznik opolskiego oddziału GDDKiA.
Budowa obwodnicy pochłonie ok. 220 mln złotych. Inwestycja jest dofinansowana z funduszy Unii Europejskiej.
Mapa planowanej inwestycji (źródło GDDKiA):
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?