Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Droga ekspresowa S11 w Oleśnie i obwodnice Kędzierzyna-Koźla oraz Praszki. Zobacz postęp prac przy budowie ważnych tras. Mamy nowe zdjęcia

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Tak wygląda teraz postęp prac na obwodnicy Olesna.
Tak wygląda teraz postęp prac na obwodnicy Olesna. GDDKiA Opole
Ponad miliard 200 mln złotych kosztować będzie trwająca budowa trzech obwodnic na drogach krajowych Opolszczyzny. Jeszcze w tym roku pojedziemy pierwszą z nich. Dwie kolejne mają opóźnienia. Zobaczcie najnowsze zdjęcia przedstawiające postęp prac przy budowie obwodnic Olesna, Kędzierzyna-Koźla i Praszki.

Obwodnica Kędzierzyna-Koźla w ciągu DK40

Największe zaawansowanie, bo ponad 60 proc. ma obwodnica północna Kędzierzyna-Koźla w ciągu drogi krajowej nr 40. W ramach robót praktycznie na całym odcinku ułożono już podbudowę bitumiczną.

- Na większej długości odcinka trasy głównej jest już także warstwa wiążąca. Wykonawca kontynuuje prace przy budowie ronda turbinowego na początkowym odcinku obwodnicy czyli na skrzyżowaniu z istniejącą DK40 na os. Piastów - informuje Agata Andruszewska z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Na wszystkich 18 obiektach inżynierskich do rozpoczęcia przerwy zimowej prowadzone były prace, m.in. w zakresie zbrojenia i betonowania przyczółków oraz płyt ustroju nośnego.

Znaczne zaawansowanie jest widoczne na moście nad Kanałem Gliwickim, najdłuższym i najbardziej charakterystycznym w ciągu obwodnicy północnej Kędzierzyna-Koźla.

Głównymi elementami są tutaj łuki stalowe, do których podwieszony jest pomost stalowy z betonową płytą. Obwodnicą Kędzierzyna-Koźla pojedziemy pod koniec tego roku. Koszt ok. 14-kilometrowego odcinka to 272,4 mln zł, w tym dofinansowanie z Unii Europejskiej to 207,8 mln zł.

Obwodnica Olesna w ciągu DK11, a przyszłej S11

Aktualne zaawansowanie dla tej inwestycji wynosi nieco ponad 35 proc. Trwają m.in. roboty ziemne w zakresie realizacji wykopów, nasypów oraz wzmocnienia podłoża w ciągu trasy głównej oraz dróg poprzecznych.

- Prowadzone są również prace w zakresie układania warstw konstrukcyjnych jezdni - mówi Agata Andruszewska.

W październiku 2021 roku wykonawca rozpoczął układanie warstwy bitumicznej na początkowym odcinku przyszłej obwodnicy (podbudowa zasadnicza oraz warstwa wiążąca), a aktualnie kontynuuje te roboty na kolejnych odcinkach trasy głównej.

Od czerwca 2021 roku trwa budowa węzła "Olesno", tj. dwupoziomowego skrzyżowania drogi ekspresowej S11 z drogą wojewódzką 487 (trasa Byczyna - Olesno).

Koszt 25-kilometrowego odcinka S11 w rejonie Olesna to ponad 730 mln zł.

Obwodnica Praszki w ciągu DK45

Tutaj zaawansowanie wynosi 50 proc. W zakresie trasy głównej wykonawca realizuje prace związane z budową wykopów i nasypów oraz rozpoczął profilowanie skarp.

Na niemal 75 proc. przyszłej trasy jest już podbudowa zasadnicza z kruszywa, a na 30 proc. warstwa podbudowy bitumicznej oraz wiążąca.

Kontynuowane są prace przy budowie rond, gdzie największe zaawansowanie jest widoczne przy rondzie w okolicach miejscowości Kowale. Prowadzone są też roboty na dziesięciu obiektach mostowych oraz przepustach. Trasa o długości 12,7 km kosztować ma 209 mln zł.

Obwodnicami Olesna i Praszki mamy pojechać w drugim kwartale 2023 roku, choć pierwszy termin wyznaczony był na końcówkę tego roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kedzierzynkozle.naszemiasto.pl Nasze Miasto