Przebudowa mostów nad kanałem oraz rzeką Kłodnicą to jeden z najbardziej skomplikowanych elementów modernizacji linii Opole-Kędzierzyn. Pierwszy z nich ma długość 80 metrów a drugi 67 metrów. Większość prac została już wykonana.
- Odnowione lub odbudowane są elementy podpór. Na nich położono konstrukcje przęseł i roboty toczą się nad wodą - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe. - Na odpowiednio przygotowanych mostach ułożone będą nowe tory. Kolejowe przeprawy zapewnią sprawny przejazd pociągów pasażerskich i cięższych niż obecnie składów towarowych.
Jeszcze w tym roku pociągi pojadą po pierwszych wyremontowanych przeprawach nad Kanałem Gliwickim i Kłodnicą Prace prowadzone są w taki sposób, aby stale mógł się odbywać ruch pomiędzy Kędzierzynem a Opolem. Dotyczy to zarówno pociągów pasażerskich jak i towarowych. Aktualnie przejazd między tymi dwoma miastami trwa 50 minut, docelowo ma to być 25 minut.
W sumie przebudowa całej linii kosztować będzie 412 milionów złotych. To jedna z największych i najdroższych inwestycji w infrastrukturę transportową ostatnich lat na Opolszczyźnie.
Podróżni już korzystają z przebudowanych peronów. W Kędzierzynie-Koźlu wybudowano praktycznie nowy peron nr 3, przebudowywane są perony nr 1 i 2. Na stacjach w Zdzieszowicach i Opolu Groszowicach oraz na przystanku Opole Grotowice dostęp do pociągów ułatwią windy.
W Gogolinie zaawansowana jest budowa 40-metrowego przejścia pod torami, które zapewni bezpieczne dojście do pociągów i dogodną komunikację w mieście. Na gogolińskiej stacji na nowych peronach, do dyspozycji podróżnych będą trzy windy.
Na dziesięciu stacjach i przystankach między Kędzierzynem - Koźlem a Opolem perony są dostosowywane do potrzeb podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zamontowane będą wiaty, ławki oraz oznakowanie i gabloty informacyjne. Obiekty sukcesywnie są wyposażane w nowe oświetlenie.
Przebudowane tory, nowe rozjazdy i sieć trakcyjna oraz zamontowane nowe urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego umożliwią prowadzenie pociągów z prędkością do 160 km/godz.
We wrześniu przebudowa obejmie kolejne tory na odcinkach: Gogolin - Górażdże oraz Przywory Opolskie - Opole Groszowice. Pracować tam będzie specjalna maszyna do wymiany toru.
echodnia.eu W czerwcu wybory do Parlamentu Europejskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?