Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jeszcze w tym roku pociągi z Kędzierzyna-Koźla do Opola pojadą po nowych mostach. Pandemia nie zatrzymała remontu linii

Tomasz Kapica
Tomasz Kapica
Przebudowa mostu nad Kanałem Gliwickim
Przebudowa mostu nad Kanałem Gliwickim Tom
Główne prace na przeprawach przez Kanał Gliwicki oraz rzekę Kłodnicę zostały już zakończone. Odnowiono elementy podpór, położono konstrukcję przęseł. W przyszłości przejazd z Opola do Kędzierzyna skróci się z 50 do 25 minut.

Przebudowa mostów nad kanałem oraz rzeką Kłodnicą to jeden z najbardziej skomplikowanych elementów modernizacji linii Opole-Kędzierzyn. Pierwszy z nich ma długość 80 metrów a drugi 67 metrów. Większość prac została już wykonana.

- Odnowione lub odbudowane są elementy podpór. Na nich położono konstrukcje przęseł i roboty toczą się nad wodą - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe. - Na odpowiednio przygotowanych mostach ułożone będą nowe tory. Kolejowe przeprawy zapewnią sprawny przejazd pociągów pasażerskich i cięższych niż obecnie składów towarowych.

Jeszcze w tym roku pociągi pojadą po pierwszych wyremontowanych przeprawach nad Kanałem Gliwickim i Kłodnicą Prace prowadzone są w taki sposób, aby stale mógł się odbywać ruch pomiędzy Kędzierzynem a Opolem. Dotyczy to zarówno pociągów pasażerskich jak i towarowych. Aktualnie przejazd między tymi dwoma miastami trwa 50 minut, docelowo ma to być 25 minut.

W sumie przebudowa całej linii kosztować będzie 412 milionów złotych. To jedna z największych i najdroższych inwestycji w infrastrukturę transportową ostatnich lat na Opolszczyźnie.

Podróżni już korzystają z przebudowanych peronów. W Kędzierzynie-Koźlu wybudowano praktycznie nowy peron nr 3, przebudowywane są perony nr 1 i 2. Na stacjach w Zdzieszowicach i Opolu Groszowicach oraz na przystanku Opole Grotowice dostęp do pociągów ułatwią windy.

W Gogolinie zaawansowana jest budowa 40-metrowego przejścia pod torami, które zapewni bezpieczne dojście do pociągów i dogodną komunikację w mieście. Na gogolińskiej stacji na nowych peronach, do dyspozycji podróżnych będą trzy windy.

Na dziesięciu stacjach i przystankach między Kędzierzynem - Koźlem a Opolem perony są dostosowywane do potrzeb podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zamontowane będą wiaty, ławki oraz oznakowanie i gabloty informacyjne. Obiekty sukcesywnie są wyposażane w nowe oświetlenie.

Przebudowane tory, nowe rozjazdy i sieć trakcyjna oraz zamontowane nowe urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego umożliwią prowadzenie pociągów z prędkością do 160 km/godz.

We wrześniu przebudowa obejmie kolejne tory na odcinkach: Gogolin - Górażdże oraz Przywory Opolskie - Opole Groszowice. Pracować tam będzie specjalna maszyna do wymiany toru.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kedzierzynkozle.naszemiasto.pl Nasze Miasto