Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Korki w Kędzierzynie-Koźlu. Jak je rozładować? Powstanie koncepcja rozbudowy Ronda Milenijnego

Tomasz Kapica
Tomasz Kapica
Korki w Kędzierzynie-Koźlu.
Korki w Kędzierzynie-Koźlu. Tom
Radny sejmiku Robert Węgrzyn złożył do budżetu województwa opolskiego wniosek o zagwarantowanie pieniędzy na koncepcję przebudowy najważniejszego skrzyżowania w Kędzierzynie-Koźlu. Chodzi o rozładowanie "wąskiego gardła" miasta jakim jest Rondo Milenijne.

Rondo Milenijne skupia na sobie ruch ze wszystkich stron Kędzierzyna-Koźla. Krzyżują się tu śródmiejska i południowa nitka obwodnicy oraz drogi do Gliwic i w kierunku Zdzieszowic. W okolicach ronda od kilku lat w godzinach szczytu tworzą się korki.

Teraz, kiedy zamknięty jest most na rzece Kłodnicy, zatory są jeszcze większe i mają miejsce nie tylko rano i przy powrotach z pracy.

Propozycję przynajmniej częściowego rozwiązania problemu przedstawił radny wojewódzki Robert Węgrzyn (Platforma Obywatelska). Złożył on wniosek do budżetu województwa opolskiego o zagwarantowanie 250 tysięcy złotych na sporządzenie koncepcji rozbudowy skrzyżowania.

„Rondo Milenijne w Kędzierzynie-Koźlu to skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 423 oraz drogi krajowej nr 40. Systematyczne zwiększające się natężenie ruchu na tym skrzyżowaniu spowodowane jest przecinaniem się trzech szlaków komunikacyjnych (trasy sudeckiej, tranzytu drogi krajowej nr 40 oraz ruchu miejskiego łącznie z komunikacją miejską). Nałożenie się na siebie tych trzech komunikacyjnych szlaków doprowadziło do bardzo poważnego ograniczania przemieszczania się, szczególnie w godzinach porannych, jak i popołudniowych” – argumentuje w swoim wniosku Robert Węgrzyn.

Pomysł poparł m.in. członek zarządu województwa Szymon Ogłaza, który odpowiada w regionie za transport. Przyznał on, że przepustowość Ronda Milenijnego jest obecnie jednym z największych problemów Kędzierzyna-Koźla.

Władze Kędzierzyna-Koźla - jak ustalił portal nto.pl - nie są jednak wielkimi zwolennikami takiego rozwiązania problemu. Ich zdaniem tego typu inwestycja pochłonie sporo pieniędzy, a nie da zbyt dużego efektu. W kozielskim magistracie panuje przekonanie, że najlepszym rozwiązaniem byłaby budowa nowej drogi od wsi Brzeźce, przez osiedle Kłodnica i dalej w kierunku Januszkowic.

Taka trasa była już wytyczana przed laty, a jej powstanie wiązano m.in. z reaktywacją kozielskiego portu. Sęk w tym, że tutaj koszty byłyby wielokrotnie wyższe, niż w przypadku rozbudowy Ronda Milenijnego i sięgałyby setek milionów złotych.

W praktyce rozwiązanie problemu korków w Kędzierzynie-Koźlu może być bardzo trudne, co spowodowane jest bardzo specyficznym układem komunikacyjnym miasta, które powstało z połączenia czterech różnych miejscowości.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Korki w Kędzierzynie-Koźlu. Jak je rozładować? Powstanie koncepcja rozbudowy Ronda Milenijnego - Nowa Trybuna Opolska

Wróć na kedzierzynkozle.naszemiasto.pl Nasze Miasto