UOKiK, czyli Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów regularnie publikuje na Twitterze informacje istotne dla każdego z nas. Dotyczą one praw i obowiązków obu stron transakcji, ostrzeżeń o produktach, które zostały wycofane, bo mogą być niebezpieczne. Pojawiają się tu również informacje o aktualnych konkursach. Śledź z nami profil i bądź zawsze na bieżąco.
Najnowsze wiadomości UOKiK - 1.02.2023
Konsumenci podejmują decyzje zakupowe pod wpływem różnych czynników. Oprócz ceny, istotne jest, żeby produkt dotarł w oczekiwanym terminie, a sugerując się ofertą Amazona konsumenci mogą być błędnie przekonani, że sklep im to zapewnia. https://t.co/OGHmDdq25y
Prezes #UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie przeciwko Amazon EU SARL🛒💻
⤵️
Zarzuty dotyczą:
❗️ wprowadzania w błąd co do momentu zawarcia umowy sprzedaży
❗️dostępności produktów
❗️uprawnień konsumentów
https://t.co/MykYMVtCgL https://t.co/ekzGzOPokw
- Cena to jedno z podstawowych kryteriów, które bierzemy pod uwagę, planując wyjazd. Przedsiębiorcy mają obowiązek rzetelnie o niej informować, uwzględniać wszystkie jej elementy i dbać o aktualność – mówi Tomasz Chróstny, Prezes #UOKiK https://t.co/d9P3yS63vY
Blisko dwie trzecie ofert widocznych w wynikach wyszukiwania było zaniżonych w stosunku do rzeczywistych cen widocznych dopiero po wejściu na strony poszczególnych ofert.
Różnice w cenach wynosiły nawet kilkaset złotych w przeliczeniu na uczestnika wycieczki.