To pierwszy transport wodą tego rodzaju towaru od ponad 20 lat. To co zostało załadowane na barkę, odpowiada aż dziesięciu popularnym tirom, które tym razem nie wyjechały na drogi.
- Po raz kolejny jestem dumny z rozwoju Odrzańskiej Drogi Wodnej, która – mówi Adrian Czubak wojewoda opolski. - Warto zaznaczyć, że transport wodą jest najtańszy, najbardziej ekologiczny i najbezpieczniejszy.
Kamil Bortniczuk, wiceprezes Zakładów Azotowych Kędzierzyn, zapowiada, że to pierwszy od wielu lat, ale nieostatni transport produktów kędzierzyńsko-kozielskiego kombinatu drogą wodną.
Obecny rząd stale pracuje nad przywróceniem żeglowności na Odrze i Kanale Gliwickim. W lipcu tego roku z Gliwic do elektrociepłowni we Wrocławiu popłynęły trzy zestawy z dwoma tysiącami ton węgla. To był pierwszy od pięciu lat tego typu transport. Firma OT Logistics planuje transportować do Wrocławia 20 tys. ton węgla miesięcznie do końca roku.
Przeczytaj też: Odrzańska Droga Wodna. W Opolu podpisano deklarację
Z kolei regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach podpisał właśnie umowę na modernizację śluz Kanału Gliwickiego położonych po opolskiej stronie drogi wodnej. Wartość prac na śluzach Sławięcice i Nowa Wieś, które już ruszyły i są współfinansowane z funduszy unijnych, to blisko 60,3 mln zł. Modernizacja zakończy się na początku 2021 roku. Dwa lata temu RZGW wyremontowało już śluzy w Kłodnicy oraz w Rudzińcu w województwie śląskim.
Zobacz też: Opolskie info [27.10.2017]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?