Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Opóźnienia pociągów na trasie Opole-Kędzierzyn-Koźle. Przyczyną jest remont linii

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Choć pomiędzy Opolem a Kędzierzynem-Koźlem pasażerów wożą nowoczesne Impulsy, to i tak do celu docierają spóźnieni.
Choć pomiędzy Opolem a Kędzierzynem-Koźlem pasażerów wożą nowoczesne Impulsy, to i tak do celu docierają spóźnieni. Archiwum
Pasażerowie są wściekli na opóźnienia pociągów między Kędzierzynem-Koźlem a Opolem. W Przewozach Regionalnych rośnie stos skarg, a problemu nie da się rozwiązać - no chyba, że za... trzy lata.

- Tak się nie da na dłuższą metę funkcjonować - mówi Joanna Dera, mieszkanka Kędzierzyna-Koźla pracująca w Opolu, która zadzwoniła w tej sprawie do nto. - Każdego dnia pociąg przyjeżdża opóźniony, nawet o ponad 20 minut! Przecież ludzie mają szkoły, umówione spotkania, wizyty u lekarzy no i pracę.

Podobnych telefonów do redakcji nto dociera więcej, a opolskie Przewozy Regionalne mają już prawdziwe stosy skarg na opóźnione pociągi relacji Kędzierzyn-Koźle - Opole.

- Problem jest nam znany aż za dobrze, ale nie zależy od nas - mówi Sylwester Brząkała, dyrektor opolskich Przewozów Regionalnych.

Sytuacja jest skomplikowana. Od września trwa wielki remont linii kolejowej Opole - Kędzierzyn-Koźle. W związku z pracami na części trasy dostępny jest tylko jeden z dwóch torów.

Wprawdzie układając obowiązujący rozkład jazdy wzięto pod uwagę remont i tak ułożono kursy, by wszystkie pociągi się zmieściły na trasie, ale problem robi się wówczas kiedy opóźnienie „łapie” chociaż jeden pociąg. Najczęściej chodzi o dalekobieżne składy Intercity.

Pociągi jadące na długich trasach, np. z Przemyśla, czy Szczecina, nierzadko łapią kilku, czy kilkunastominutowe opóźnienia, a to rozkłada na łopatki siatkę połączeń na remontowanym odcinku. Bo zgodnie z procedurami pociąg Przewozów Regionalnych musi ustąpić pierwszeństwa składom Intercity, nawet tym opóźnionym.

- No i czekamy na spóźnione składy i stąd biorą się nasze opóźnienia - wyjaśnia Sylwester Brząkała.

Przewozy Regionalne wnioskowały u zarządcy torów (PKP Polskie Linie Kolejowe), by na remontowanym odcinku pierwszeństwo miały pociągi jadące zgodnie z rozkładem (nie spóźnione), ale na to zgody nie ma.

- Bardzo przepraszamy naszych pasażerów, ale naprawdę nie mamy wpływu na tę sytuację, poprawa, i to znaczna, nastąpi po zakończeniu prac, wówczas nasze pociągi znacznie przyspieszą - zapewnia Sylwester Brząkała.

Kiedy to będzie? Zakończenie rewitalizacji linii Opole - Kędzierzyn-Koźle zaplanowane jest na... 2021 rok. Wówczas pociągi będą tam mogły jeździć z prędkością 160 km/h, a czas przejazdu pomiędzy tymi miastami składów regionalnych skróci się o 15 minut, a dalekobieżnych o 25.

OPOLSKIE INFO [23.11.2018]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na kedzierzynkozle.naszemiasto.pl Nasze Miasto