Ponad 200 mln zł dofinansowania z Unii Europejskiej na budowę Obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. Jak wygląda postęp prac?

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Tak wygląda zaawansowanie robót przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla.
Tak wygląda zaawansowanie robót przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. GDDKiA Opole
Obwodnicą Kędzierzyna-Koźla kierowcy pojadą już za dwa lata. Aktualnie prowadzone są roboty związane z wykonaniem wykopów, nasypów, podbudowy z kruszywa, podbudowy mineralno-bitumicznej, warstwy wiążącej oraz umocnieniem skarp i rowów. Koszt inwestycji to 272,4 mln złotych.

Jak informuje opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zaawansowanie prac przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla wynosi około 20 proc.

Aktualnie prowadzone są roboty związane z wykonaniem wykopów, nasypów, podbudowy z kruszywa, podbudowy mineralno-bitumicznej, warstwy wiążącej oraz umocnieniem skarp i rowów.

Na różnych etapach wykonywane są prace przy sześciu obiektach inżynieryjnych - mostach i wiaduktach - informuje Agata Andruszewska z GDDKiA w Opolu.

Natomiast w czwartek, 12 listopada pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, została zawarta umowa w sprawie dofinansowania budowy obwodnicy Kędzierzyna-Koźla z funduszy Unii Europejskiej.

Chodzi o 207,8 mln złotych. Całość jest zaś warta 272,4 mln złotych.

Pozostałą cześć kwoty uzupełnią pieniądze z Krajowego Funduszu Drogowego – mówi Tadeusz Kościński, minister finansów, funduszy i polityki regionalnej.

Budowana właśnie obwodnica północna Kędzierzyna-Koźla będzie przedłużeniem istniejącej już dwujezdniowej obwodnicy w kierunku autostrady A4.

Od ronda, jakie powstanie w ciągu DK40 na wysokości os. Piastów, trasa pobiegnie nowym śladem, omijając Sławięcice oraz Ujazd i włączając się z powrotem do DK40 tuż za granicą woj. opolskiego i śląskiego na terenie gminy Rudziniec.

Do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 426 w okolicy Sławięcic będzie to jednojezdniowa droga z dodatkowym naprzemiennym pasem do wyprzedzania (2+1), a od tego skrzyżowania o przekroju tradycyjnym w układzie z dwoma pasami ruchu w przeciwnych kierunkach.

W ramach robót wybudowane zostaną też urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz przebudowana będzie infrastruktura techniczna: sieć wodno-kanalizacyjna, gazowa, elektroenergetyczna, telekomunikacyjna i urządzenia melioracyjne.

W ramach inwestycji powstanie 18 obiektów inżynierskich. Chodzi o wiadukty, mosty, duże i małe przejścia dla zwierząt oraz cztery ronda - mówi Agata Andruszewska.

Zgodnie z podpisaną z wykonawcą, firmą Strabag umową, planowany termin zakończenia prac to czwarty kwartał 2022 roku.

Uwaga na chińskie telefony

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie