W ramach trwających od lipca robót drogowych przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla wykonawca, konsorcjum firm Strabag Infrastruktura Południe i Strabag, wykonał do tej pory 10 procent zaplanowanych prac.
Trwa już budowa dwóch obiektów mostowych, a na jednym z nich betonowane są korpusy przyczółków.
Wytyczony został także ślad jezdni, a na pierwsze odcinki utwardzane są kruszywem stabilizowanym mechanicznie oraz betonem asfaltowym.
Kontynuowane są też roboty przy wykopach i profilowaniu skarp, prace ziemne oraz te związane z przebudową sieci wodociągowej, sanitarnej i gazowej - informuje Agata Andruszewska z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Budowana właśnie obwodnica Kędzierzyna-Koźla będzie przedłużeniem istniejącej dwujezdniowej obwodnicy tego miasta w kierunku autostrady A4.
Od ronda, jakie powstanie w ciągu drogi krajowej nr 40, trasa pobiegnie nowym śladem omijając dzielnicę Sławięcice oraz Ujazd i włączając się z powrotem do DK40 tuż za granicą województwa opolskiego i śląskiego na terenie gminy Rudziniec - tłumaczy Agata Andruszewska.
Do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 426 będzie to jednojezdniowa droga z dodatkowym naprzemiennym pasem do wyprzedzania (2+1), a od tego skrzyżowania - czyli niemal połowy długości obwodnicy - o przekroju tradycyjnym w układzie z dwoma pasami ruchu w przeciwnych kierunkach.
W ramach inwestycji powstanie 18 obiektów inżynierskich: wiadukty, mosty, duże i małe przejścia dla zwierząt oraz cztery ronda - wylicza Agata Andruszewska.
Wartość umowy z wykonawcą wynosi 220 mln zł, a planowany termin zakończenie prac to czwarty kwartał 2022 roku.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?