Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu przesunęła na koniec marca rozpoczęcie kolejnego etapu remontu autostrady A4.
Chodzi o odcinek od okolic węzła Kędzierzyn-Koźle do granicy z województwem śląskim. Pierwotnie prace miały ruszyć na początku miesiąca.
- Nasza decyzja ma związek z sytuacją w Ukrainie i potrzebą dostępu do autostrady zarówno ze strony uchodźców, jak i wojsk przemieszczających się w ramach ćwiczeń Saber Strike 2022 - informuje Agata Andruszewska z opolskiej dyrekcji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Do sfinalizowania prac na wspomnianym odcinku pozostało jeszcze wyremontowanie około 10 km jezdni południowej (kierunek na Katowice) oraz około 7 kilometrów jezdni północnej (kierunek na Wrocław).
- Wymieniona zostanie także nawierzchnia na węźle Strzelce Opolskie - mówi Agata Andruszewska.
Zakończenie prac zaplanowano na trzeci kwartał 2022 roku.
Remont opolskiego odcinka autostrady A4. Co już wykonano?
Przypomnijmy. Modernizacja ruszyła w 2021 roku i przewiduje w sumie remont 17,5 km jezdni w kierunku do Katowic oraz 12,1 km na Wrocław (od Góry św. Anny do granicy woj. śląskiego i opolskiego).
Roboty podzielono na trzy etapy. Pierwszy obejmował ponad 8 km trasy w kierunku Katowic wraz z wymianą nawierzchni na węźle Kędzierzyn-Koźle.
W ramach drugiego odnowiono 5 km jezdni w kierunku Wrocławia, od węzła Kędzierzyn-Koźle do wysokości miejscowości Dolna.
Drogowcy wymienili warstwę wiążącą i ścieralną nawierzchni, a w niektórych miejscach również podbudowę. Na przejazdach awaryjnych zamontowali bariery linowe, wyremontowali też system odwodnienia drogi oraz mosty i wiadukty.
Remont opolskiego odcinka autostrady A4. Prace ruszyły 9 lat temu
Od 2013 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu wyremontowała już około 150 km autostrady A4 z całego liczącego ponad 170 km opolskiego odcinka, w podziale na jezdnię północną i południową.
- Konieczność przeprowadzania takich inwestycji to standardowa procedura po kilkunastu latach eksploatacji drogi - mówi Agata Andruszewska. - Na nawierzchni pojawiły się już bowiem spękania podłużne, poprzeczne i siatkowe, wymagające coraz częstszych interwencji.
Dzięki modernizacjom przede wszystkim poprawiają się warunki jazdy, bezpieczeństwo oraz komfort podróżowania.
iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?